سرمایه گذار پیشرو در هنگام فوران احساسات

روانشناس و محقق معروف “Dan Ariely” ؛ پژوهش معروفی در مورد برانگیختگی و فوران احساسات دارد. او در این پژوهش به سراغ یکی از قوی ترین احساسات انسانی یعنی حس جنسی رفته است.

آریلی و همکاران او ۱۹ سوال درباره ترجیحات جنسی از دانشجویان در مورد گرایش به رفتار جنسی غیرمتعارف، خیانت به شریک زندگی، رابطه همراه با احترام و یک رابطه سالم پرسیدند.

ابتدا این پرسش ها در حالت عادی و سرد از دانشجویان پرسیده شده و نتیجه آن انتخاب رابطه سالم بود. در مرحله بعدی آریلی با نشان دادن تصاویر شهوت انگیز دانشجویان را تحریک کردند و در این مرحله پاسخ به ۱۹ سوال کاملا تغییر کرد. احتمال خیانت به شریک زندگی در این مرحله بیش از ۱۳۶ درصد و گرایش به رفتار جنسی نامتعارف ۷۲ درصد افزایش یافت.

به واقع آریلی نتیجه می گیرد در هنگام فوران احساسات دیگری مانند خشم ، حسادت و گرسنگی و… احتمال بروز رفتار کنترل شده کاهش می یابد.

یک سرمایه گذار پیشرو یاد می گیرد در هنگام فوران احساسات هم، قواعد سرمایه گذاری را رعایت کند یا به کل سرمایه گذاری نکند تا احتمال شکست به کمترین حد خود برسد. در لحظه حرص هم احساسات فوران می کند و اگر کنترل نشود منجر به فاجعه می شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: سرمایه گذار پیشرو در لحظه تصمیم های مهم می گیرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *