چگونه ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاوریم؟

زمانی که دارید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل می شوید، باید یاد بگیرید که میزان ریسک و  دستاوردهای احتمالی آن را بسنجید.  یک مثال  تا این مسئله را به خوبی درک کنیم.

اگر فردی از شما  بپرسد: اگر پسر برادر یا خواهرم بخواهد یک فست فود راه اندازی کند و به ۵۰۰میلیون  سرمایه نیاز داشته باشد، آیا سرمایه ات را به او اختصاص می دهی؟

قطعا جواب منطقی این درخواست این است : نه!

میزان  ریسک و نحوه عملکرد او مبهم و احتمال موفقیت  احتمالی او در این مسئله خیلی کم است. اما اگر همان فرد درخواست را اینگونه بیان کند: «بسیار خب. اما اگر به تو بگویم که این پسر برادر یا خواهرم 15 سال از عمرش را در رستوران های زنجیره ای فست فود سپری کرده و آنجا مشغول به کار بوده، کمی بعد به سمت نایب رییس منسوب شده و اکنون دیگر آماده است تا رستوران زنجیره ای خودش را بسازد و تو می توانی تنها با ۵۰۰ میلیون ، مالک پنج درصد این کسب و کار شوی، باز هم همین پاسخ را می دهی؟

قطعااین بار دیگر باید پاسخ مثبت بدهید، چون در قبال ریسکی که انجام می دهید، هم پاداش احتمالی خوبی را  دریافت خواهید کرد و هم روزمه فرد نشان از موفقیت پروژه دارد» یادگیری و تسلط بر قوانین سرمایه گذاری نیازمند این است که عمر خود را صرف یادگیری مسائل اقتصادی کنید. یا از مشاوران خبره و دارای روزمه در اینکار مشاوره یا کمک بگیرید.

از آنجایی که زمان در حال حاضر با ارزش ترین سرمایه شماست پیشنهاد ما انتخاب مشاور با تجربه است.

 


لزوم انتخاب شریک برای جذب سرمایه گذار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *